przejdź do Sochaczew.pl
435598 odwiedzin

Podsumowanie szkolnej akcji

A A A

Uff.., nasza akcja"ĆWICZYĆ KAZDY MOŻE" dobiegła końca

 

Zrealizowaliśmy już wszystkie nasze plany związane z jej przebiegiem. Wzdycham nie dlatego, że było to tak męczące, ale dlatego, że w krótkim czasie dziewięciu tygodni działo się baaaardzo wiele. Odliczam przerwę świąteczną i ferie zimowe, które też przebiegały ,,w ruchu”, ale poza Projektem.

Zgodnie z Regulaminem mieliśmy zrealizować i udokumentować co najmniej trzy zadania z podanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej dziewięciu obszarów. Udało nam się wypełnić zadania z  aż pięciu obszarów!!!

Przeprowadziliśmy sześć specjalnych lekcji wychowania fizycznego, po dwie: z realizacji podstawy programowej, z alternatywnych form realizacji zajęć wf oraz z edukacji zdrowotnej.

Zorganizowaliśmy Mistrzostwa Szkoły w Przeskokach przez Skakankę, do których przez cały miesiąc przygotowywało się ponad 700 uczniów naszej szkoły. Obecnie podczas przerw w klasach starszych chcemy pobić rekord szkoły (64/20s), ale na razie pozostaje niezagrożony. Największym sukcesem tej imprezy jest fakt, że prawie wszyscy uczniowie naszej szkoły umieją już skakać przez skakankę. Wielu uczniów nosi w plecakach swoje skakanki, aby w wolnej chwili poskakać. Na pewno jest to lepsze, niż siedzenie pod ścianą i granie na telefonach wbrew zasadom obowiązującym na terenie szkoły.

Dla klas drugich odbył się Turniej przeciągania liny, jako propozycja ciekawej lekcji wychowania fizycznego. Lekcja z mocowaniem, ucząca współpracy w zespole, walki do końca i kulturalnego dopingu. Nasi najmłodsi uczniowie „sześciolatki” - mogły liczyć nawet na pomoc naszej Pani Dyrektor (galeria zdjęć).

W ramach dodatkowych atrakcji przeprowadzono dla uczennic klas szóstych Turniej o Mistrzostwo Szkoły w mini piłce koszykowej, Turniej o Mistrzostwo Szkoły w mini piłce siatkowej oraz Szkolny Dzień Olimpijczyka dla klas piątych (YouTube).

W trzech klasach młodszych odbyły się „wyjątkowo ruchliwe” spotkania z babciami i dziadkami pod hasłem Aktywny dzień babci i dziadka, wszyscy świetnie się bawili łącząc ruch z zabawą.

Tak więc działo się, oj działo, jak to się teraz mówi – na bogato. Na bieżąco można było śledzić nasze poczynania w opisach działań i galeriach zdjęć.

Jak już gdzieś wcześniej pisałam nasza szkoła od zawsze była "w ruchu", więc nie należymy do szkół, które specjalnie na potrzeby akcji ,,ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” stały się nagle takie „ruchliwe”. Dla przykładu Szkolny Dzień Olimpijczyka, zorganizowaliśmy po raz pierwszy siedem lat temu. Jedna z przeprowadzonych lekcji wf dotyczyła gimnastyki artystycznej dla dziewcząt. Takie zajęcia odbywają się w naszej szkole od wielu lat, aż trudno się doliczyć od ilu.. Kolejna udokumentowana lekcja ze skakanką, realizujemy lekcje z tym przyborem cyklicznie, ucząc dzieci coraz trudniejszych przeskoków, np.: kręcąc do tyłu, skrzyżnie, podwójnie, skacząc techniką „skipową”, skacząc zespołowo przez długą linę, a nawet przez dwie. Przeciąganie liny jest u nas koronną (bardzo lubianą) atrakcją podczas różnych imprez sportowych, np.: Otrzęsin sportowych dla klas czwartych, które organizujemy również od siedmiu lat. Rozgrywki sportowe w różnych grach zespołowych są również częstą formą organizacji pozalekcyjnych zajęć Szkolnego Koła Sportowego dla naszych uczniów.

Poza tym mamy na swoim koncie działania promowania w środowisku szkolnym aktywności fizycznej, które nie „zmieściły się” w realizacji Projektu. Po prostu nie udało się ich dopasować do wymogów Regulaminu. Na przykład: jak dbamy o stan naszych mięśni podczas gimnastyki korekcyjnej, jak doskonalimy ciało i umysł na zajęciach ruchowych dla klas młodszych, diagnoza sprawności i rozwoju fizycznego klas piątych według Indeksu Sprawności Fizycznej Zuchory, „Świetlica w Ruchu” – ruch jako forma spędzani wolnego czasu, „Język angielski w ruchu” – ruch jako element stymulacji edukacyjnej, „Przerwy w ruchu”, a właściwie w tańcu, spotkania klas młodszych z przedszkolakami i wspólne zabawy ruchowe, pływanie synchroniczne podczas lekcji wf na basenie.

Jakby nie patrzeć zadanie zostało wykonane, tak jak planowaliśmy udało nam się połączyć działania klas młodszych i starszych, tak aby cała nasza szkoła była "w ruchu” nie tylko podczas lekcji wf.

Dziękuję wszystkim osobom, które włączyły się w realizację naszych działań i były z nami od początku do końca „w ruchu”.

Teraz czekamy na ocenę Ministerstwa Edukacji Narodowej przy wsparciu Ośrodka Rozwoju Edukacji.

Ściskamy palce do białości :).

 

 

Koordynator projektu:

Katarzyna Figat

kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość